GYÓGYTORNA

 

Számos fájdalomra, betegségre a mozgás a legjobb orvosság. A gyógytorna széleskörű gyakorlatanyaga sok problémára megoldást nyújt. Fontos, hogy helyesen elsajátítsa azokat a gyakorlatokat, melyek tüneteinek, fájdalmainak csökkentésére, illetve megszüntetésére leginkább alkalmasak.

 

 


Gyógytornával eredményesen kezelhető a mozgásszervi betegségek nagy része, például a kopásos (gerinc kopás, csípő-és térd kopás) megbetegedések, a Becterew kór, a Scheuermann betegség, a csontritkulás, de nagy jelentősége van minden életkorban a testtartási problémák (például hanyag tartás) kezelésében, a fájdalom megelőzésében, csillapításában. Ezenkívül nagyon fontos a műtét utáni rehabilitációban is.
 

A gyógytornát megelőzi egy állapotfelmérés mozgásszervi tesztekkel, majd összeállítjuk a személyre szabott mozgásanyagot. Ezt összeírom és átküldöm önnek e-mail-ben, így mindig kéznél lesz a gyakorlatok pontos leírása. A gyakorlatanyagot együttesen meghatározott időközönként frissítjük az állapot javulásának megfelelően.
 

 

GERINCTRÉNING


A gerinctréninget azoknak ajánlom, akik tovább szeretnének erősödni, szeretnék megelőzni a különféle terhelésekből adódó fájdalmakat (pl. sok ülés, sok hajolgatás stb.) illetve akiknek már egyéb kezelés után (pl.Meckenzie, FDM) gerinc-vagy egyéb ízületi fájdalmai nagyban csökkentek, vagy tünetmentessé váltak és terhelhetőségük megengedi, hogy a továbbiakban a gerinctréning gyakorlataival folytassuk a munkát.
 


A gerinctréninget is megelőzi egy állapotfelmérés vagy a gyógytorna után térünk át rá, attól függően, hogy mikor kezdtük a közös munkát.

A gerinctréning változatos gyakorlatanyagával és eszközhasználatával változatossá, élvezetessé és fokról fokra nehezebbé teszi a tornát.

Természetesen a gerinctréning is végezhető otthon, személyre szabott gyakorlatanyag összeállítása után, melyet bizonyos időközönként frissítünk.
 

 

FUNKCIONÁLIS TRÉNING


A funkcionális tréning során a törzsizomzat erősítését, az ízületek stabilitásának fejlesztését célozzuk. Az izmokat izomláncolatokban gondolkozva erősítjük, így fejlesztve az izombalanszot, az izomegyüttműködést. A tréning során instabil eszközöket, elasztikus kiegészítőket is használunk, ha már a terhelhetőség lehetővé teszi. A funkcionális tréning fontos szempontja a propriocepció ( a test helyzetének érzékelése, az izmokban, inakban és az ízületekben lévő receptorok által) fejlesztése, melynek nagy jelentősége van a dinamikus stabilitásunk és a testtartás szempontjából.


A funkcionális tréning gyakorlatanyagát, gondolkodásmódját a gyógytornában és a gerinctréningben is használom. Természetesen általában nem kell különválasztani őket egymástól.