GERINCTRÉNING - GERINCTORNA

 

A gerinctréninget (gerinctorna) ajánlom azoknak:


- akik napközben sokat ülnek és a nap végére sokszor érzik, hogy izmaik fájnak, elgémberedtek. Lehet, hogy a fájdalmak csak időszakosan jelentkeznek, de a sok ülésből adódó kényszertatás megterheli a gerincüket. Ez később a gerinc különböző szakaszain állandó fájdalom kialakulásához vezethet.

 
-aki erősödni, nyújtani szeretne és szeretné elsajátítani, megérteni, mikor mire kell figyelni a gyakorlatok során, hogy óvja ízületeit.
 

-szeretné megelőzni, kezelni az egyoldalú terhelés (pl. sok ülés), mozgásszegény életmód kiváltotta tüneteket (pl. sajgó hát-és nyakizomzat, rossz tartás stb.)
 

-azoknak a hölgyeknek is, akik a közeljövőben gyermeket terveznek és eddig nem sportoltak, nem erősítették izmaikat. A gerinctréning segítségével megerősítheti a testtartás szempontjából fontos izomcsoportokat, így megelőzheti a   várandósság alatt esetlegesen fellépő hát-és derékfájdalmat.
 

-szülés után lévő hölgyeknek, akik szeretnék megelőzni vagy kezelni a sok hajolgatás okozta gerincfájdalmakat
 

-akinek egyéb terápia után (pl. McKenzie) gerinc-vagy egyéb ízületi fájdalmai nagyban csökkentek, vagy tünetmentessé vált és a továbbiakban a cél az erős izomzat kialakítása.
 

Gerincsérv esetén nem ajánlom a gerinctornát, amíg a porckorong kitüremkedés tüneteket okoz. Ekkor egyénre szabott mozgásterápiára van szükség (a részletekért kattintson ide). A tünetek elmúltával, mikor az izomerősítés célja a kiújulás megelőzése, már nyugodtan részt vehet a kiscsoportos tornán is.

Az ülő munka a következő problémákat okozhatja:
 

-alsó végtagi keringés problémák (visszér)
-hát, derék-és nyakfájás (stressz, rossz tartás, mozgásszegény életmód)
-porckorongsérv (az előbbi következménye)
-gyakori fejfájás, szédülés (nyakizmok feszessége)
-székrekedés, aranyér
-ínhüvelygyulladás
-elhízás

 

  
 

A gerinctréning, gerinctorna során célom, hogy vendégemnek olyan izomfűzőt alakítsunk ki, mely meggátolja a sok ülés okozta gerincproblémák kialakulását.
 

A gerinctréning (gerinctorna) speciális egyénre szabott gyakorlataival izmai erősebbekké, rugalmasabbá válnak, testtartása javul, fájdalmai megszűnnek.
 

A gerinctornát érdemes kiegészíteni keringés javító gyakorlatokkal, mely segíti a vénás visszaáramlást, megelőzve vagy ha már kialakult kezelve a visszér problémákat.
 

A gyakorlatok elsajátítása után otthonában önállóan is tudja végezni a gyakorlatokat.
 

A gerinctréning egyéni terápia.
 

A foglalkozás során elmondom vendégemnek a gyakorlatsor felépítésének logikáját, mely gyakorlatnál mire kell figyelnie és a gyakorlatok célját. Fontosnak tartom, hogy vendégeim megértsék az izomerősítés és nyújtás jelentőségét és helyes kivitelezését. A megtanult gyakorlatok helyes kivitelezésével és tudatos alkalmazásával pedig megőrizzék egészségüket.

A gerinctornán kívül vendégeimet ellátom hasznos tanácsokkal a munkakörnyezet kialakítására vonatkozóan, hiszen a jól beállított szék, asztal és a számítógép helyes elhelyezése alapvető a gerinc védelme szempontjából.